Pozycjonowanie bloga, czyli lokowanie go jak najwyżej w wyszukiwarce jest bardzo dobrą i skuteczną metodą promowania bloga, jednak nie jedyną i bloga można promować także na inne sposoby. Popularną metodą są media społecznościowe.

Czy warto pozycjonować bloga?

Ludzie wspominają tam o swoim blogu i przekierowują ludzi, aby na niego weszli i zapoznali się z jego treścią. Inną metodą są fora, strony, czy inne blogi powiązane tematycznie. Blog o finansach może skomentować jakiś post na innym blogu o finansach i przy okazji wspomnieć o swoim blogu oraz zachęcić do wejścia. Wpisy gościnne na innych bardziej popularnych blogach, to kolejna metoda promowania. Z metod mniej legalnych można kupić czytelników, którzy owszem podbiją statystyki, ale ogólnie mogą zaszkodzić. Tacy czytelnicy wejdą tylko na chwilę, ponieważ nie są zainteresowani treścią i mało który zostanie na dłużej, a dla Google to informacja, że skoro wielu użytkowników wchodzi i szybko wychodzi, to znaczy, że treść nie jest taka wartościowa, co może mieć wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Z innych metod promowania można umieścić link do bloga w stópce.

Są też blogi, które płacą komuś popularnemu, aby promował ich bloga, czyli po prostu wspomniał o nim w swoich wpisach lub filmach. Ma to sens jeśli taka osoba prowadzi podobną tematykę, bo jeśli blog o grach promowany jest na tematyce gotowanie, to raczej nie ma większego sensu. Pozycjonowanie jest ważną, ale nie jedyną metodą promowania bloga.

Są blogi, które mają najwięcej wejść z mediów społecznościowych, a nie z wyszukiwarki. Oczywiście nie można lekceważyć pozycjonowania, ale też trzeba mieć na względzie, że nie jest to jedyna metoda na zdobycie czytelników.