Skupiając się na audycie SEO, niezbędne jest wytłumaczenie tego, w jaki sposób działa wyszukiwarka. Pozwoli to lepiej zrozumieć, na czym ma polegać skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja.

Wyszukiwarka – to od niej wszystko się zaczyna

Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce jest Google. Umożliwia ona wyszukiwanie internautom treści, których szukają. Powinny one być jak najbardziej zbliżone do zapytania, by konkretnie odpowiedzieć na jego treść. Tzw. roboty internetowe nieustannie skanują strony, by rozpoznać, o czym są i czy będą interesujące dla internauty. Tworzą one indeks wyszukiwania, a gdy ktoś wpisze w wyszukiwarkę jakąś frazę, to na górze wyświetlane są te wyniki, które będą najbardziej przydatne.

Czym jest pozycjonowanie i optymalizacja?

Zasada działania algorytmów nie jest dostępna publicznie, ale na podstawie dokładnej analizy można wyodrębnić pewne elementy, które będą decydujące w walce o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to np.:

  • szybkość ładowania strony,
  • obecność fraz kluczowych,
  • budowa adresów URL,
  • częstotliwość aktualizacji treści,
  • jakość linków wychodzących i przychodzących,
  • oryginalność oraz struktura treści na stronie.

To tylko przykłady kilku najpopularniejszych elementów. Chodzi o to, by tak je zoptymalizować, by Google wyświetlało stronę jak najwyżej.

Audyt SEO – w trosce o widoczność strony

Z wcześniejszego akapitu widać już, na czym polegają działania, jakie wykonuje agencja SEO. Należy sprawdzić wszystkie istotne obszary, a potem je skorygować w taki sposób, by osiągnąć wysoką pozycję. Warto zdecydować się na profesjonalny audyt SEO zwłaszcza w przypadku rozbudowanych stron firmowych, ponieważ samodzielne działania mogą być mało efektywne. Po wykonanym audycie niezwykle istotne jest zastosowanie wszystkich wskazówek, by polepszyć jakość strony.