Wydatki na pozycjonowanie sklepów internetowych mogą przerażać. Miesięczne koszty zaczynają się bowiem dopiero od kwoty około 2000 zł. Dużo więcej zapłacimy w przypadku dużych sklepów, które chcą pozycjonować się na kilkaset fraz. Ale czy da się te wydatki ograniczyć? I od czego zależy ich wysokość?
Wielkość sklepu ma znaczenie
Agencje SEO zwykle wyceniają swoje usługi dość ogólnie. Warto przyjrzeć się oferowanym przez nich pakietom nieco bliżej. Niektóre agencje proponują kilka rozwiązań, które różnią się między sobą ilością wykonywanych zadań. Wydatki zależą również od wielkości sklepu – przy małych witrynach, np. oferujących tylko kilka produktów proces pozycjonowania będzie przebiegał znacznie szybciej. Gigantyczne sklepy wymagają już szerszego podejścia i głębszej analizy.
Małe sklepy pozycjonowane na kilka fraz poniosą nieco niższy koszt pozycjonowania, tj. około 1000 zł.
Konkurencyjność fraz
W pozycjonowaniu e-commerce najważniejsze są wyniki. A te osiąga się poprzez dobór prawidłowych słów kluczowych. Niektóre z nich warto już na samym wstępie odrzucić. Frazy zbyt popularne oraz bardzo konkurencyjne nie przyniosą nam zysku, nawet pomimo poniesienia wysokich kosztów. Ale z kolei frazy mało popularne i praktycznie bez konkurencji w ogóle nie wpłyną na zwiększenie ruchu na stronie.
Dobra agencja SEO będzie wiedziała, w jaki sposób dobrać frazy kluczowe do danego sklepu internetowego. Ale nie każda fraza będzie kosztować tyle samo. Znaczenie mają tu np. linki zewnętrzne. Popularne portale finansowe za możliwość umieszczenia w ich obrębie odnośnika często proponują kwoty powyżej 8000 zł za link.
Ile więc kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Nie da się tego jednoznacznie stwierdzić. Mniejsze agencje oferują niższe stawki, jednak nie powinny być one mniejsze niż 1000 zł miesięcznie. Jeśli trafisz na atrakcyjną ofertę, powinno zastanowić Cię, co się pod nią kryje. Pamiętaj, że w tym przypadku do osiągnięcia efektów konieczne są płatne działania: pisanie tekstów, techniczne SEO czy linki. Jednak czy da się te wydatki ograniczyć?
Możesz rozpocząć pozycjonowanie sklepu samemu i dopiero po zwiększeniu obrotów firmy zastanowić się nad skorzystaniem z pomocy profesjonalnej agencji.
Kwoty na poziomie 8000 złotych za link robią wrażenie. Lukratywny biznes.