Szukasz agencji SEO, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony? Jeśli gubisz się w gąszczu wielu firm i nie wiesz, co wybrać, mamy dla Ciebie krótki poradnik. Dowiesz się w nim, na jakie aspekty współpracy z agencją zwracać największą uwagę.

Sukcesy w pozycjonowaniu stron

Na samym początku dobrze jest sprawdzić wcześniejsze realizacje danej firmy. Prześledźmy, jak kształtują się pozycje stron firmowych, które agencja wcześniej wzięła pod swoje skrzydła. Warto również poprosić o kilka raportów albo krótkie podsumowanie efektów ich pracy. W końcu pozycjonowanie stron ma być skuteczne i przynosić Ci klientów. Niech więc liczby mówią same za siebie.

Dobrą metodą jest również sprawdzenie widoczności strony www agencji SEO. Jednak mniejsze firmy mogą nie mieć czasu na własne pozycjonowanie, ale za to świetnie wykonają tę pracę dla swoich klientów. W pierwszej kolejności patrz więc na realizacje, a nie witrynę firmową.

Konstrukcja umowy

Pozycjonowanie za efekt? Z pozoru wydaje się, że to całkiem dobra forma rozliczeń, mogą się kryć pod tym jednak pewne problemy. Agencje często wybierają wówczas mało popularne słowa kluczowe, na które w bardzo łatwy sposób można osiągnąć widoczność w TOP10 wyszukiwarki. Jednak obecność na pierwszej stronie wcale nie gwarantuje sukcesu, zwłaszcza jeśli fraza nie jest praktycznie wyszukiwana przez odbiorców.

To spowoduje, że poniesiesz wysokie koszty za pozycjonowanie, a jednocześnie nie przełoży się to na Twoje zyski z działalności.

Kontakt z pracownikami

Ważne jest także pierwsze wrażenie. Dotyczy to nie tylko agencji, ale praktycznie każdej firmy, z którą chcemy podjąć dłuższą współpracę. W końcu agencja SEO będzie Ci pomagać przez lata. Dobrze, abyście się nawzajem rozumieli i słuchali. Dowiedz się, jak wygląda komunikacja w firmie, oraz, czy agencja wysyła miesięczne raporty z wykonanych prac wraz z podsumowaniem budżetu.

Dowiedz się, jak działa SEO

Nie podejmuj współpracy w ciemno, tj. jeśli nie wiesz nic o SEO. Dobrze jest posiadać przynajmniej podstawową wiedzę, aby kontrolować prace wykonywane przez agencję. Dzięki temu unikniesz nieporozumień oraz nadużyć. Będziesz też dokładnie wiedział, za co płacisz.